Intervju med Mehret boende hos Förvaltaren


Är du orolig för hyreshöjningen?
- Jag betalar mycket redan nu. Jag betalar 9560 kr. Jag klarar inte, jag är ensam mamma.

Något som du säga till politikerna?
- De måste respektera oss. Vi har inga höga lön. Vi jobbar inom vården och tjänar inte bra. Jag har inte skrivit på. Jag har sagt till dem att jag inte vill ha hyreshöjningen. Jag har redan fint. Jag behöver ingen renovering. De sa att den måste renoveras. Jag sa till dem att det är samma i mitt hus. Jag sa det till henne i visningslägenheten. Jag vill inte rösta på de partier som gör det här. Om de gör så här, varför ska jag rösta på dem. De ska skydda oss, inte skada oss.

Hur kommer att drabba andra?
- Andra säger samma sak. De är oroliga också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Intervju med Sussie boende hos Förvaltaren

Måste troligen flytta för andra gången på grund hög hyra

Intervju med Lilly boende hos Förvaltaren